16 Ocak 2013 Çarşamba

KABAK TATLISI


Malzemeler:

3 kilo ayıklanmış bal kabağı
1 kilo şeker

Süslemek için:

İrice kıyılmış ceviz
Kaymak






İlk tarif;

Tatlının başarılı olması için iyi bir bal kabağı almakla işe başlayın. Bal kapağını alırken oldukça sert, liflerine ayrılmıyor ve de koyu renk olmasına dikkat edin. (Ben genelde semt pazarından alıyorum ve alırken ayıklatıyorum. Ayıklatırken de alt kısımdaki yeşil yerini mümkün olduğunca kesmemesini tembihliyorum. O kısım pişince en lezzetli bölüm oluyor.) Bal kabaklarını yıkayın, kurutun ve 5'er cm uzunluğunda parçalara bölün. Böldüğünüz kabakları tencereye dizin ve üzerine şekeri ilave edin. Kapağını kapatın ve bir gece bekletin. Bekleme aşamasında şeker eriyecek ve sulanacaktır. Sabah ocağın altını açın ve kaynatın. Kaynadıktan sonra ocağı kısın ve kısık ateşte yaklaşık 1 veya 1.5 saat kadar pişirin. Bal kabakları yumuşayınca ocağın altını kapatın ve tencerede kapağı açık olarak soğumasını bekleyin. Daha sonra servis tabağına alabilirsiniz. İrice kıyılmış ceviz ve kaymak ile servis yapın.

Aydan diyor ki: 

* Eğer tatlıyı daha az kabaktan yapmak isterseniz. 1/3 oranında şeker kullanın. (Mesela 1 kilo kabağa, 335 gr şeker gibi)
* Pişirirken kaynama kabarcıklarının, kabakların üzerine kadar çıkmasını sağlarsanız şurubu içine daha iyi çekecektir.
* Bu tarif sevgili arkadaşım Mahperi'nin tarifidir. Sanırım yıl 1994 idi. Güzel bir akşam yemeğinden sonra, hayatımda yediğim en güzel kabak tatlısını ikram etmişti. Tabii ki ben de hemen tarifini aldım ve o günden beri, özellikle yılbaşı akşamları olmak üzere sıklıkla pişirdiğimiz kabak tatlısı için kullandığım bu tarifi çok başarılı buluyorum.   

                                                                ******


İkinci bir tarifimiz daha var. Nihan bu şekilde yapıyor ve gerçekten her zaman şahane oluyor. Büyükada'dan annemizin arkadaşı Meliha Teyzemizin tarifiymiş. 

Kabakları yıkayıp dilimledikten sonra tencereye yerleştirin. Üstüne çıkacak kadar su koyun. Çift kapakla (kabakların üzerine bir tabak kapatabilirsiniz) kabaklar iyice yumuşayıncaya kadar haşlayın. Haşlanınca suyun yarısı kalacak şekilde süzdürün. Şekeri üzerine dökün. Yine çift kapakla kısık ateşte 3 saate yakın pişirin. Tencerede soğutun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder